כאן תוכלו לגלות איך לחיות חיים בתשוקה

מה זה ניאו-טנטרה?

ניאו – טנטרה היא ההתפתחות המודרנית-מערבית של הטנטרה המסורתית (לטנטרה רצף היסטורי של כ-1500 שנה).

מהי הטנטרה המחודשת ?

גישתה של הטנטרה המחודשת היא שטרנספורמציה יכולה להתרחש רק בהתייחסות שלמה לאדם בכל מישורי הקיום – הגופני, הרגשי, המיני והרוחני. הטנטרים התייחסו לאנרגיה המינית או משיכה מינית כאל אנרגית החיים שלנו – עוצמה זמינה וטבעית, כלי לחופש הנעלה ביותר, חיבור לאינטימיות, קירבה, עונג, אהבה, שמחה, משחקיות, חיוניות, הרמוניה וזרימה. במעשה האהבה הגבוה, יש איחוד והעצמה של האנרגיות הזכריות והנקביות, אנו הופכים להיות נשימה אחת, תנועה אחת, גוף אחד. אחד. זה המקום היחידי שבו אנו יכולים להבין חווייתית, לא מושגית שכלית, מה זה להיות אחד. באחדות.

אנרגיה מינית ואנרגיית החיים

הטנטרה התפתחה בהודו ולאחר מכן הגיעה לטיבט ולסין. האסכולות ה"ימניות" כמו "טנטרה-יוגה" ו"טאו-טנטרה" הדגישו תרגולים מובנים. האסכולות השמאליות כמו ה"טנטרה השחורה" או ה"טנטרה של יד שמאל" דגלו בשבירת מוסכמות והתניות חברתיות ותרבותיות שנערמו והועברו אלינו מדור לדור, ובשחרור וחופש מכבלי החברה. הם הדגישו אינדיבידואליות/ייחודיות, חיבור לרצון האותנטי, לטבע ולטבעיות. למרות הגישות השונות והתרגולים השונים, המשותף לכל האסכולות הוא ההתייחסות לאנרגיה המינית כאל אנרגיית החיים שלנו.

אושו, מחייה הטנטרה

אושו (1931-1990) החייה את הטנטרה ושאב את השראתו מהאסכולות השמאליות. במורשת שלו, המדיטציות האקטיביות שעיצב עבור האדם המערבי, הוא שילב תהליכים תרפויטיים מביו-אנרגיה, פסיכולוגיה וסקסולוגיה ויצר מדיטציות אקטיביות רבות כמו ה"קונדליני", "דיינמיק" ועוד.

פיתוח ותרגול טנטרה יוגה

תלמידתו, מרגו אננד (מורתי), פיתחה תהליכים ותרגולי טנטרה יוגה נוספים ברוח השפעתו ודרכו, המותאמים לאדם המודרני המתמקדים במדיטציה, נשימה, קול, תנועה, תראפיה, פרקטיקות וטכסים טנטריים.

בניגוד לרוב המסורות הדתיות והרוחניות שהתייחסו ליצר המיני כאל "היצר הרע", שילבו הטנטרים מודעות מדיטטיבית עם שכלול היכולת הארוטית והאקסטטית כאמצעי ל"שחרור הנפש" והתעלות, תרתי משמע. הפיסול האירוטי על קירות המקדשים בקג'ורהו, צפון הודו, כפי שמופיע גם ב"קאמה סוטרה" (מדע האהבה), מעיד על השפעתה של הטנטרה על התרבות ההודית. פירוש המילה טנטרה הוא מארג, מטווה והתרחבות (מקור המילה מסנסקריט, שפה הודית).

באהבה, אבישג

© אין להפיץ או להשתמש ללא רשות המחברת. תודה.

פוסטים נוספים בבלוג

איך זה בא לידי ביטוי אישה שמובילה במיניות באינטימיות? ראשית, תנאי ראשוני להובלה הוא אישה שמחוברת לעצמה, לתחושות ולרגשות שלה.
כל אדם נולד וראוי לחיות חיים מלאים, עמוקים, חושניים, אותנטיים. עבור רבים אפשרות זו נותרת משאת-נפש רחוקה
אדם חצוי הוא אדם שחי כחצי. חצי מודע לאמת חצי חי בשקר. בשיקולי בעד ונגד חיצוניים, כלכליים, ורציונליים הוא הולך לאיבוד.

לשיחת היכרות עם אבישג חיה כספי

מחלוצות הטנטרה בישראל

השאירו פרטים

×