שאלות ותשובות על טנטרה

תשובות לשאלות על טנטרה, טנטרה תרפיה, סדנאות ופעילויות

מה כוללת סדנת טנטרה? מה קורה בה ? כמה ימים אורכת הסדנה? האם יש לימודי המשך או שכל אחד מתרגל בבית אחר כך ?

בשלב הראשון בסדנת טנטרה לומדים את ה"שפה" הטנטרית – מדיטציות אקטיביות ואינטראקטיביות, תיעול האנרגיה בגוף באמצעות נשימות, שחרור חסימות אנרגטיות ורגשיות, חוויית ה"כאן ועכשיו", הגברת החושניות והעצמת החושים דרך תהליכים חווייתיים, תנועה ומוסיקה. לפעילות בקבוצה יש ערך רב, שכן היא מאפשרת תהליכים בין-אישיים והעצמה אנרגטית מעבר ליכולתו של הפרט לבדו. סדנאות שלב ראשון ושני פתוחות הן ליחידים/ות והן לזוגות. השלב השלישי מיועד לזוגות בלבד (שיש ביניהם קשר אינטימי) ומתקיימות במתכונות של סוף שבוע ארוך או כסדרת מפגשים שבועיים.
למשתתפים ניתנת אפשרות נרחבת לשתף ולהעלות שאלות בעקבות ההתנסות, והצעות לתרגול עצמי לאחר הסדנה. פעם בחודשיים מתקיימים מפגשים לבוגרי הסדנאות כדי לתרגל שוב וגם להכיר משתתפים מסדנאות אחרות.
כמו כן ניתן לקבוע מפגש פרטי הן להעשרה והעמקה בתחום והן מפגשי טנטרהתרפיה להתמודדות עם קשיים אישיים, זוגיים ומיניים.

האם מדובר במין בלבד?

ניאו-טנטרה, הינה דרך המתייחסת לכל מישורי הקיום האנושי, ובה המיניות מהווה שער לצמיחה ולהתפתחות – אך לא יעד בלעדי כשלעצמו. ללא מדיטציה/התבוננות ועבודת עומק התרגולים הינם רק תירגולים. התפיסה הרווחת במערב כי הטנטרה אינה אלא אוסף תרגולים לשיפור המיניות הינה שגויה ולרוב מעידה על פנטזיות או פחדים…

ומה ההבדל בין אורגזמה טנטרית לרגילה?

באורגזמה מינית רגילה נפגשים שתי ישויות מרוגשות – מתוחים ומלאי התרגשות, יש שיא ברור ולאחריו ירידה חדה. באקט הרגיל, רוב הגברים לא יכולים לקיים יחסי מין מספר רב מכיוון שהם מאבדים אנרגיה. האורגזמה הטנטרית היא מדיטציית התרגעות עמוקה – מיזוג עמוק – יש המכנים מצב זה בשם "אורגזמת עמק". הטנטרים הקדומים כבר ידעו אז את מה שידוע במערב רק בעת האחרונה – שניתן להעצים את המצב האורגזמי ולהאריך את משך מעשה האהבה.

מבחינה פיסיולוגית הם זיהו שעבור גברים הצימוד הרגיל שבין רפלקס האורגזמה לפליטת זרע אינו הכרחי (שכן שתי התופעות מופעלות על ידי מנגנונים עצביים שונים, כידוע היום ממחקרים רפואיים). הם ידעו גם על "הנקודה הקדושה" בנרתיק האישה, שגירויה עשוי להביא להעצמת האורגזמה הנשית בעת יחסי מין (הידועה כיום כ"נקודת הג'י", ע"ש הגניקולוג פון גראופנברג – בליטה בתקרת הנרתיק של הרקמה הספוגית שמסביבו, העשירה מאד בקצות עצבים). כדי ליצור תגובה אקסטטית יש להגיע לרמות גבוהות של ריגוש מיני תוך הרפיה של שרירי רצפת האגן ונשימה עמוקה ואיטית, תוך תרגול מנטלי של העלאת ה"קונדליני"/"פראנה" למרכזי האנרגיה (צ'אקרות) הגבוהים.

לא לימדו אותנו, ועדיין לא מלמדים איך לעשות אהבה, להאריך את משך האהבה, ליצור אינטימיות רגשית – להיות נוכחים (present…) במעשה האהבה, לתקשר, להתחבר, להכיר את עצמנו ולהיות נינוחים וטבעיים – כל זאת ועוד חווים בסדנאות הטנטרה או בחוויה טנטרית אישית.

האם זה תורם למיניות?

מובן – אך לאו דווקא בסיגול אקרובטיקה מינית אזוטרית… הטנטרה שמה דגש על פתיחת הלב באמצעות התהליכים האנרגטיים והתרפויטים, ולפיכך יוצרת חיבור רגשי ורוחני המביא את יחסי המין לחוויה של התעלות והתאחדות עמוקה. לאחרונה, מדענים גילו שאורגזמה גדולה (אקסטזה) וטראנס מיסטי שוות ערך – זה החיבור בין רוחניות ומיניות – והטנטרים ידעו זאת כבר לפני אלפי שנים. שהרי, לא פעם, אחרי סקס טוב אנו אומרים: "זה היה אלוהי"…
במערכת יחסים חדשה, לרוב ההתחלה קלה וזורמת. הכל חדש ומרגש, הכימיה עובדת… רואים רק את הטוב באחר/ת. מסיבות רבות כמו: כעס, חוסר תקשורת ושעמום, החשק יורד.
לעומת זאת, הזוג הטנטרי מחוייב להעצמת האהבה והמיניות על ידי הקצאת זמן ל"ביחד", לתרגול הטקסים הטנטריים והמדיטציות המיניות (ישנן 108…). דרך החוויה וההתנסות מפתחים את מיומנות מעשה האהבה ומיצוי הפוטנציאל האנרגטי הגבוה הטמון בגופנו. ההשראה המתקבלת מן האיחוד היא ה"דלק" / החיוניות ומקור לשמחה ויצירה (יצר ויצירה חד הם).

אגב, זיגמונד פרויד בתאוריה הפסיכוסקסואלית שלו קרא לאנרגיה הזו "ליבידו" (בגרמנית=חיים).

האם הטנטרה מתייחסת למיניות כדבר קדוש?

ההתייחסות של הטנטרה היא שאין בגוף ובמיניות משהו "נמוך" וברוחניות או בתודעה משהו "גבוה", הכול קדוש כל עוד איננו פוגעים באדם אחר – היצר המיני הוא אחד מהיצרים החזקים ביותר שקיימים אצל האדם. המיניות היא טבעית וביטוי נעלה לאינטימיות, קירבה, משחקיות, עונג, פורקן רגשי ופיזי, שמחה ואיחוד האנרגיות הזכריות והנקביות.
המרכז האנרגטי הראשון (צ'אקרת הבסיס – חיץ הנקבים – בין אברי המין לפי הטבעת) הוא "תחנת הכוח" של האנרגיה המינית ("קונדליני").

דרך החוויה הטנטרית ותרגול, המשתתפים לומדים להעצים את האנרגיה הזו ולהעלותה/לנתב אותה למרכזים האנרגטיים הגבוהים. התשוקה והזרימה של האנרגיה המינית הם הגורמים הראשיים המגרים את המוח לעלות לרמת תודעה גבוהה. אין תרגול יחסי מין בסדנה, אגב.
כיום אנו חיים בחברה שהושפעה לאורך דורות ממוסר רווי רגשות-אשם ולכן זרימת האנרגיה חסומה אצל רובנו בדרגות שונות. אנו טרודים וחסרי שקט פנימי, ובדרך-כלל איננו חווים במלואם חיבור ריגשי ומימוש עצמי – וכך גם ביחסים הבין אישיים וביחסי-המין בפרט, למרות המתירנות והחופש-לכאורה הנוהגים בתרבות העכשווית.
היצר המיני לא הובן כראוי ונוצל על ידי אנשים המונעים על ידי מוסריות, צדקנות ובעיקר בורות וחוסר ידע עד כדי כך שאפילו המילה מין הפכה ל"לא מנומסת" בחוגים חברתיים שונים. השילוב של רגש האהבה והאנרגיה המינית מסוגלים להביא אדם להישגים עליונים בתחומו. וכל זה זמין לנו, באופן טבעי.

לאחרונה, לבן זוגי אין חשק. האם סדנת טנטרה לזוגות יכולה לעזור?

אם אין בעיה פתולוגית/רפואית, תסכולים וכעסים שמצטברים הם אלה שפוגמים בחיוניות המינית. הביטוי הוא אכן חוסר תשוקה. כאשר יש "דיבור של אמת", כאשר התקשורת כנה, מהלב – נוצרת קירבה זה לזו. פחד ושיפוט מרחיקים אותנו מעצמנו ומהאחר/ת ומהאפשרות לאהוב ולהיות נאהבים באמת. כאשר אנו שואלים, מבקשים, יוזמים, אנו מעצימים את האמון, החיבור, הזרימה, האהבה והקבלה זה של זו. לזוגות החווים בעיות כגון אלו אני מציעה להגיע למפגש פרטי טנטרהתרפיה שילוב של שיחות ותהליכים חווייתיים.

האם גבר יכול להגיע לאורגזמה ללא פליטה?

כן. על ידי יישום תרגולים טנטריים, גבר יכול "לרכב על הגל" (כמו גולש בים) להגיע לשיאים גבוהים ולהאריך את מעשה האהבה. כמו כל דבר בחיים, הכל עניין של תרגול.

מי מתאים לעבור את סדנת טנטרה לזוגות או ליחידים?

בעיקרון, כל גבר ואשה שאינם קטינים יכולים להתנסות ולהפיק הרבה מן החוויה הטנטרית.
התהליכים "רכים" ומדורגים ושווים לכל נפש. הסדנאות ליחידים/ות, לזוגות, לנשים מתקיימות באווירה נינוחה, נעימה ובמרחב מאפשר ומקבל. הנסיון מלמד כי עבור הרוב המכריע של המשתתפים הסדנה הייתה חוויה מעשירה ורבת תובנות, ואף נקודת מפנה חשובה בחייהם. רבים מבוגרי השלב הראשון ממשיכים לשלבים מתקדמים.

מה יכולים להיות הקשיים במימוש התורה והחוויה הטנטרית אחרי הסדנה?

כמו כל חוויה חד-פעמית, עמוקה ומשמעותית ככל שתהיה, גם חווית הסדנה מתפוגגת לאיטה עם הזמן וטרדות היום-יום. על כן אני ממליצה למשתתפים להגיע למפגשי הבוגרים המתקיימם פעם בחודשיים כדי לתרגל אלמנטים מרכזיים מהסדנה. בצד זה מומלץ לקרוא ולהעשיר את הידע בנושא. כך נוצרת קהילה מתקשרת ותומכת במסע האישי של כל אחד ואחת.

כמה מילים עלייך, מה והיכן למדת?

מנחה סדנאות טנטרה מפגשים חוויתיים פרטיים וטנטרהתרפיה משנת 2000. הוכשרתי אצל מרגו אננד בארה"ב SkyDancing Tantra School, U.S.A עם אורן גני ומורים מאסכולות מקבילות בעולם. משתתפת בקונגרסים בינלאומיים לסקסולוגיה. בעלת תואר בפסיכולוגיה,ומחול אוריינטלי. בוגרת לימודי חינוך מיני מטעם האגודה הישראלית לתכנון המשפחה, דבר המאפשר לי להנחות בני נוער.

מה משותף לאסכולות השונות?

המשותף לכולן היא ההתייחסות לאנרגיה המינית היסודית ("קונדליני") כאל אנרגיית החיים וכח חיים יסודי. בתרגולי יוגה משתמשים באנרגיה הפיזית כדי להגיע לרמות תודעה גבוהות. בטנטרה משתמשים באנרגיה המינית לאותה מטרה.

מיקום הסדנאות:

מפגשי הדרכה אישיים/זוגיים – חוויה טנטרית, וטנטרהתרפיה מתקיימים בראשון לציון. סדנאות נופש מרוכזות, הכוללות לינה וארוחות, מתקיימות באתרי אירוח שונים ברחבי הארץ.
כמו כן, אני מנחה אירועים חברתיים ואירועים לאירגונים. ליצירת קשר: 050-4083310

אבישג

אם נהניתם מהקריאה, לחצו על "אהבתי" והעבירו הלאה. תודה

x img