כאן תוכלו לגלות איך לחיות חיים בתשוקה

מה מונע מאיתנו ליצור שינוי למרות שאנו ממש רוצים?

האם שמתם לב כמה קשה לשנות משהו?
באיזשהו שלב בחיינו האמנו שכדי לעשות משהו עלינו להרגיש שאנו מוכנים – מתישהו יהיה לי את האומץ.. בנקודה כלשהי יהיה לי את הביטחון.. כשיהיו לי כישורים וידע רחב יותר אוכל לעשות זאת. רעיונות נהדרים עולים במוחנו ואנו חושבים שפשוט חסרה לנו המוטיבציה… אז זהו, שלא. אין לזה קשר למוטיבציה.
התשובה טמונה באופן שבו התלת-מוח שלנו עובד (גזע המוח -המוח ההישרדותי, המוח הלימבי – הרגשי ,והמוח הקורטי – חשיבה מופשטת, תכנון והיגיון).
המוח שלנו דואג להישרדותנו, להגן עלינו, ולשמור עלינו בחיים, לכן המוח ער כל הזמן. המוח יעשה הכול כדי להימנע מכאב, אי-נוחות, פחדים או חרדות, המאותתים למוח על סכנה. לא מדובר רק בכאב פיזי, פגיעה או מוות, אלא גם בכאב רגשי, כמו אובדן של אהבה, דחייה וחוסר כבוד.
המוח האנושי מחווט באופן כזה שאנו לא בנויים לעשות דברים שלא נוח לנו איתם, שמפחידים, קשים, מאתגרים או מכאיבים. המוח מתוכנת לשמור ולהגן עלינו מפניהם, ולהשאיר אותנו בחיים. "המערכת החיסונית הפסיכולוגית", אם תרצו..
אז מה קורה כאשר יש לנו רעיון טוב, לכתוב, להקים עסק, לאהוב ולהיות אינטימיים, לחוות סדנת טנטרה (-; ועוד רעיונות וחלומות שאנו רוצים להגשים? ברגע שספק והיסוס מלבצע משהו חדש עולה, עולות במוחנו גם מחשבות שעוצרות אותנו כמו: אולי לא עכשיו, יותר מאוחר בהמשך הדרך, אני עדיין לא מוכן/נה וכל מיני תירוצים שמונעים מאיתנו לנקוט בפעולה ליישום הרעיונות. זו "ברירת-המחדל".
למה?
מכיוון שבמיקרו-רגע הזה, של ההיסוס והספק, נשלח למוח איתות של מצוקה, הוא מעיר את המוח "שאומר" רגע למה הוא/היא מהסס/ת? הוא/היא לא היסס/ה כאשר הוא/היא נעל/ה את הנעליים, לבש/ה את הבגדים, ועכשיו הוא/היא מהסס/ת? ואז המוח ישר נכנס לפעולה להגן עלינו, ויש לו דרכים רבות לעשות זאת ולהניא אותנו, ואף לעצור אותנו ממצב שיכול ליצור לנו בעיה. המוח מגדיל לעשות (תרתי-משמע), ומעצים את הסיכון כדי למנוע מאיתנו משהו שהוא מתרגם כמסוכן, מכאיב, לא בטוח, מפוקפק, מפחיד או קשה.
ניתן להקיש, אם כך, שכל בעיה, תלונה או אי-החלטה בחיינו קשורים להיסוס וספק.
כדי לשנות, כדי לבנות עסק, כדי להיות במערכת יחסים מסוימת, כדי להיות הורים טובים יותר, כדי לעשות את כל הדברים שאתם יודעים שאתם רוצים וחולמים לעשות, תצטרכו ללמוד איך לעבוד עם המוח, ולעקוף את "ברירת-המחדל" המובנית של תירוצים וסיבות שלא מאפשרים לנו לפעול. בכל תחום בחיינו שבו אנו מבקשים שינוי כדאי לזכור דבר אחד: לעולם לא נרגיש שבא לנו.

תמיד נרגיש הרבה יותר נוח לעשות דברים מוכרים וקלים.

אז איך יוצרים שינוי?

כדי לשנות את ההתנהגות עלינו לאמץ את עיקרון 5 השניות (מל רובינס) שמתחיל את תהליך השינוי. אם לא, המוח יכנס לפעולה ויעצור אותנו. עיקרון 5 השניות מפעיל את המוח הקורטי שלנו.
יש לנו חלון של 5 שניות ליישם רעיון או לפעול. לדוגמא: השעון המעורר מצלצל וממש בא לכם ללחוץ על הסנוז ולהמשיך לישון, או החלטתם לצאת להליכה או ללכת למכון כושר, באותו רגע סיפרו 1,2,3,4,5 ופעלו מיד. קומו, צאו, שלחו לעצמכם מייל תזכורת לעשות משהו, מכיוון שיש לכם 5 שניות בלבד לנקוט בפעולה. אם עברו 5 שניות המוח נכנס לתגובת הגנה וימצא אינספור סיבות לכך שיש דברים "חשובים" יותר לעשות, ויתרה מכך, אף ייכנס לניתוח-יתר.. מחשבות ועוד מחשבות…

"עוגן רגשי"

בנוסף, עלינו ליצור "עוגן רגשי", רגשות שמעלים זיכרונות נעימים. אם אתם רוצים לעשות משהו, והפחד, ההיסוס והספק עולים, היזכרו ודמיינו רגעים שבהם הרגשתם ביטחון ושמחה, שהרגשתם טוב שהגשמתם משהו, שהצלחתם במשהו, שהייתם גאים בעצמכם, שהתרגשתם… בכך תיצרו צימוד של הדבר החדש שאותו אתם רוצים לעשות עם רגש טוב, נעים, שמח, מאושר ובטוח.
ידוע בפסיכולוגיה שפחד וריגוש הם אותה אנרגיה. לדוגמא, כאשר אנו עולים על רכבת הרים, אנו חווים תמהיל של פחד והתרגשות ולעיתים אנו צורחים כל הדרך, אבל כאשר יורדים מהרכבת, לא מעט פעמים אנו אומרים "יאללה עוד פעם?" לכן בכל פעם שעולה פחד להיזכר ולדמיין משהו שמאוד ריגש ושימח אותנו, ובכך אנו נצליח לשכנע את המוח לנקוט בפעולה.
מיקוד והחלטות
"הדבר הקשה ביותר הוא ההחלטה לפעול, כל השאר אינו אלא עקשנות." אמיליה ארהרט.
להישאר במקום עבודה שלא טוב לך – זו החלטה
להישאר בגוף שאת/ה לא מרוצה ממנו – זו החלטה
להישאר במערכת יחסים שאינך גדל/ה ומתפתח/ת בה – זו החלטה
לאפשר לאנשים אחרים להכתיב לך את חייך – זו החלטה.
האם יהיה קל לשנות? לא. אך זה יהיה פשוט. החלק שלך הוא לדחוף את עצמך ולא לוותר.
זה לא האנשים החכמים שבהכרח מצליחים. אלו שמצליחים הם אלו שהכי פחות דוחים דברים ושיש להם הכי פחות תירוצים. הם עושים את הפעולות הקטנות והסיזיפיות, יום יום, בהתמדה ובעקשנות.
יש לזכור כי: מה שנוח לך – יכול להרוס אותך. מה שלא נוח לך – יגרום לך להתפתח.
למיליונר ולקבצן , לשחור וללבן, יש את אותן 24 שעות בכל יום. את/ה מחליט/ה איך להשתמש בהן. או שאת/ה לוקח /ת שליטה על חייך ומאמין/ה בעצמך, או שאת/ה על טייס אוטומטי/ברירת מחדל, וקורבן של נסיבות החיים.
ועוד דבר… לפני שהיום שלך ייחטף לדברים אחרים "חשובים", עם היקיצה בבוקר הקדש/י 15-30 דקות לתכנון היום. סוג של הצהרת כוונה ליום החדש.
ובמילותיו של הסמוראי מוסאשי מתוך "ספר חמש הטבעות": "אם אתה לא שולט באויבך, אויבך שולט בך". (האויב כאן: הפחדים, החרדות, החששות, ההיסוסים והספקות).
ישנם אינספור רגעים במשך היום שבהם אתם יודעים בדיוק מה לעשות, וכשזה קורה, סיפרו מ 5 עד 1 ופעלו. חזרו על כך יום יום. כך תבנו שליטה בחייכם, תאמינו ותוכיחו לעצמכם שהכול אפשרי.
באהבה, אבישג

© מוגן בזכויות יוצרים. אין להפיץ או להשתמש ללא רשות המחברת. תודה.

פוסטים נוספים בבלוג

כאשר אנו מתאהבים בגבר או אישה, אנו חפצים בקרבתו/ה, במגע. אנו מתרגשים, מתלהבים וחשים את ניצוצות האהבה דולקים ופועמים בליבנו
אדם חצוי הוא אדם שחי כחצי. חצי מודע לאמת חצי חי בשקר. בשיקולי בעד ונגד חיצוניים, כלכליים, ורציונליים הוא הולך לאיבוד.
הטנטרה מקבלת את התשוקה ככוח המניע הראשי של העולם ועומדת על כך שתשוקות הן טבעיות, כל עוד יש לנו גוף. המיניות היא טבעית כמו אוכל, שינה או כל דבר אחר.

לשיחת היכרות עם אבישג חיה כספי

מחלוצות הטנטרה בישראל

השאירו פרטים

×