תשובות לשאלות של נשים על יחסים ומיניות

תשובות לשאלות של נשים על יחסים ומיניות
  1. איך זה בא לידי ביטוי אישה שמובילה במיניות באינטימיות? ראשית, תנאי ראשוני להובלה הוא אישה שמחוברת לעצמה, לתחושות ולרגשות שלה. שנית, היכולת שלה לבטא ולתקשר זאת באופן עדין ורגיש כאשר הדגש התקשורתי הוא לא על מה הוא לא עושה בסדר, אלא מה עושה לה טוב, מה היא צריכה או זקוקה לו וגם לשאול את הפרטנר/ית.

2. איך אני מגיעה למצב של קשר אינטימי גופני ונפשי עם מישהו בלי להסתכן בלהיפגע, מישהו שאני אחשוק בו ושיודע להעריך אותי? להיפגע זה חלק מהכול. בעיניי המוכנות להיות פגיעה הינה המוכנות להרגיש. מי שחוסמת עצמה מלהיות פגיעה חוסמת מעצמה להרגיש גם רגשות חיוביים. לגבי נושא ההערכה. זו תשובה מורכבת, רק אומר שכאשר את מעריכה את עצמך את תראי זאת כשיקוף בבן הזוג.

3. איך לחזור למיניות של פעם – יותר נקיה וריקה ממחשבות? (לא כ"כ הבנתי את הביטוי "מיניות של פעם"). אין כמעט מיניות שחפה לגמרי ממחשבות, יחד עם זאת, תרגול של נשימות, פעם ארוכות ופעם קצרות מאוד מרגיע וכניעה והתמסרות לעצמך וליצריות שבך מאוד עוזרים לחוויית ה"כאן ועכשיו".  כאשר במעשה האהבה אנו "חושבות" וה"מיינד" לוקח פיקוד אנחנו לא פה ולא שם. לכן, כניעה והתמסרות הם מנטרה שכדאי לאמץ.

4. כיצד להשאיר את אירועי היום מאחור ולהיכנס למיטה עם בן הזוג ללא טרדות היום? על ידי טקסיות ויצירת מרחב מקודש (מוסיקה, נרות, קטורת/מבערים)  אתם יוצרים "הבדלה" בין ענייני חולין (היום יום) למרחב המקודש שלכם. גם זוגות עם ילדים קטנים שמגיעים למיטה מותשים ועייפים יכולים למצוא פעם/פעמיים בשבוע זמן המוקדש אך ורק להם (באופן מודע ויזום).

5. איך מתעוררים לחיים? איך משתחררים מההתנגדויות ליצירה, לאהבה, למיניות ולרגשות? מגיעים למפגש פרטי  כדי לעבוד על הגוף הרגשי וזיהוי הפחדים מאהבה/קשר רגשי.

6. הייתי רוצה לדעת מתי אני פועלת מתוך ריצוי? איך להימנע מריצוי? איך לשמר תקשורת עדינה, רכה ומאפשרת מבלי לרצות את מי שמולי? כאשר את מחוברת לקול הפנימי שלך (אינטואיציה) לרצון שלך (יחד עם התחשבות באחר), כאשר היחס בין הקשבה לקול הפנימי שלך הוא גדול יותר מהקשבה לרצונו של האחר, כאשר את לא הולכת לאיבוד ומוכנה "לתת הכול" בשביל לשמור על קשר זוגי באופן טבעי את תימנעי מריצוי. הדבר המדהים הוא שגברים ממש לא אוהבים אישה שאינה מחוברת לרצון שלה. באופן אבולוציוני הם ציידים (אנו המלקטות…) והם זקוקים לאתגר. המרצה מוסרת את הרצון שלה לאחר ובכך הולכת לאיבוד ולעיתים אף מאבדת את הקשר…. ראוי לציין שבבסיס העניין הוא להיות מחוברת לעצמך, להכיר את עצמך ולעיתים זה קורה רק באמצעות יחסים כך שגדילה וצמיחה והמוכנות להיות פגיעה הם תנאים להכרה והיכרות עצמית. תקשורת שאינה מאשימה, "סוגרת", ומתגוננת, והמתחילה במשפטים כגון: "אני מרגישה" / "אני זקוקה" במקום "אתה"…. תשמר תקשורת פתוחה ומכבדת וכזאת המעודדת ביטוי עצמי גם בעתיד.

7. מיהי אישה קורנת? איך אני יכולה להגיע למצב הזה, להרגיש ולחוות את זה? זו שאלה שעניתי עליה בערב לנשים שהתקיים ב 10.7. נתתי כדוגמא אנשים כריזמטיים, שאינם עונים על כל קריטריון של מגזין כזה או אחר מבחינת המראה החיצוני שלכם ולמרות זאת ממש כיף להיות איתם ולידם. מהו הסוד?

אישה המתנהגת בטבעיות, שלא דואגת כ"כ "מה יחשבו עלי", שמחוברת לרצון שלה, שיודעת להתבטא ולתקשר בספונטניות, בחביבות, בקלילות ואף בהומור. אישה ששלמה עם מי שהיא ומי שהיא לא (!) היא אישה חופשיה להיות "היא" ובכך קורנת אור. כדי להגיע לשלמות זאת יש להיות במודעות לשלושה דברים לפחות: מיקוד (במה אני מתמקדת הן במחשבות והן במעשים), שפה (מהי השפה שלי, הדיבור שלי ביני לבין עצמי. האם רוב הזמן אני יורדת על עצמי או בחמלה או מטפחת את עצמי), יציבה (האם היציבה שלי שפופה או זקופה). סדנאות של אהבה עצמית יכולות לעשות נפלאות.

8. איך אני אלמד לאהוב את עצמי? לראות את היופי שבי? בין השאר, על ידי חיבור לגוף הרגשי (לילדה הפנימית), על ידי כך שאינך "בוגדת בעצמך" והנך בביטוי מלא של מי שאת. על ידי טיפוח עצמי (לשם לב לשפה ולדיבור הפנימי שלך – בינך לבין עצמך) ועל ידי התפתחות – סדנאות של אהבה עצמית, מפגשים פרטיים.

9. איך אני יכולה לבטא או לתת מקום למיניות שלי? עלייך להכיר את גופך ואת המיניות שלך, להרגיש נוח בעור של עצמך. לבטא את שאת אוהבת, להשיל התניות חברתיות ותרבותיות – זה תהליך ואני ממליצה להגיע לסדנת נשים, בין השאר.

10. איך לגרום לגבר שלי לתת מעצמו משהו שאני מבקשת ממנו במיטה והוא לא נותן או לא עושה? לעיתים צריך התערבות של מטפל/ת כדי להבין למה הוא לא עושה משהו שגורם לך טוב? היכן באה ההתנגדות ואיך ניתן ליצור תקשורת מקרבת ביניכם. לעיתים אף מפגש חווייתי שבו הוא לומד איך לגעת בך יכול לעשות פלאים. בעיניי תקשורת זה אחד הדברים הסקסיים ואם ביקשת והראית לו איך את אוהבת והוא עדיין לא משתף פעולה צריך לבדוק למה?!

11. איך לשמר משיכה לבן זוג לאורך שנים? כמו כל דבר בחיים עלינו לרענן, לשדרג, להשקות ולדשן, ללמוד ולהעשיר – כמו פונקציה חדשה ומרגשת באיי-פון או טיפול עשרת-אלפים לרכב… אני ממליצה להגיע למפגשי טנטרה פרטיים או קבוצתיים.

12. איך לענג ולהיות מעונגת על ידי בן הזוג בו זמנית? לא תמיד אפשרי בו זמנית. לדוגמא, תנוחת ה 69 שלכאורה יש לה פוטנציאל ל"בו זמנית" רק "מעצבנת" כאשר קשה להתרכז בעונג שנותנים ומקבלים. אני ממליצה על כניעה והתמסרות של כל אחד בזמנו ולאחר מכן באמצעות תרגול טנטרי (ישיבת שיבא-שאקטי, לדוגמא) שבה יש הדדיות, יש אפשרות להגיע לעונג משותף יחדיו – דבר שדורש תרגול.

13. איך לתת מעצמי ולעשות אהבה ללא המיניות הגברית שרוצה לגמור? איך להשהות את הגמירה? יש תרגולים של נשימה ועבודה עם שרירי רצפת האגן עבור גברים המעוניינים ללמוד איך לעכב את הפליטה שלהם ובכך להיות המאסטרים של האנרגיה בגוף. דברים אלו ניתן ללמוד במפגש פרטי.

14. איך מכניסים יותר שמחה ושחרור ליחסי המין? מודעות למיניות והתייחסות טבעית למיניות הם תנאי ראשוני. על ידי תקשורת כנה ומקרבת, הכנסת "צעצועים" והפיכת חדר המיטות לחדר-המשחקים שלכם. הרעיון הוא לשנות את הגישה לאקט המיני. ישנם זוגות שמין עבורם זה "עבודה" וישנם זוגות שמין עבורם זה "משחק". ככל שלומדים להתענג יותר כך גם הרצון למין גובר.

15. מה עליי לעשות בכדי להביא את בן זוגי למצב של סקס רוחני גם בתקופת הכרות קצרה? סקס רוחני הוא בעיניי פונקציה של אינטימיות, קרבה רגשית ותקשורת. כאשר אין חסמים רגשיים האנרגיה יכולה לזרום בקלות. ומכיוון ש- It takes 2 for tango הוא צריך לרצות גם. ו…כמובן אני ממליצה לכם להגיע למפגש פרטי שבו תלמדו דברים שאינכם יודעים שאינכם יודעים…. (-:

שמחתי לענות על שאלותיכן, לקביעת מפגש פרטי ו/או סדנה התקשרי אלי 050-4083310  או כתבי לי במדור "צור קשר". אבישג

מה אומרות נשים שחוו סדנה זו: "הסדנה שעשיתי אצל חיה הייתה מרתקת." ליהיא לפיד

הסדנה עבורי, איפשרה לי לעשות את "קפיצת הבאנגי" שחיכיתי לה- להתחבר למיניות שלי, לקחת אחריות, לחוות לראות ולחוש. כל זאת התאפשר לי בתרגילים החווייתיים כאשר קלטתי את הניתוק שהיה אצלי. תודה על מי שאת ועל תמיתכך להתפתחותי. מיכל

אומר שוב ושוב….תודה על חוויה מדהימה ..תודה על מה שאת על הקירבה הכ"כ חמה ואנושית שלך..תודה לך שאת אמיתית נטולת אגו מביאה את עצמך עם לב ככ פתוח ..חם ואוהב אדם. את מיוחדת במינך. ומתנה גדולה ליקום. הייתה לי הזכות לעבור את הסדנה בהנחייתך..שמצריכה כלכך הרבה רגישות, הכלה ונווט בין הרבה פנים ושמות. איילת

באתי עם התנגדות קשה לתת אמון, פתחתי את המרובעות שלי ואני יוצאת מכאן יותר נינוחה ורגועה, תודה על הרוגע, הנעימות והזרימה." לאה לאורך כל הדרך הרגשתי את הקבלה שלך, הסבלנות, האהבה והפרגון. קיבלתי המון בסדנה, כל כך קשה לי להאמין שהיא הייתה רק יומיים וקצת, זה הרגיש המון, כאילו הקבוצה ממש מגובשת וההיכרות היא של שנים לא של יומיים. אני מקווה שאזכור כמה שיותר ממנה ושאשא איתי את ההרגשה שהרגשתי בסדנה בכל רגע, הרגשה של בטחון בעצמי וביכולות שלי. תודה ענקית מכל הלב. שגית תני לעצמך מתנה משמעותית.

x img